Saturday, August 27, 2011

Nia dah kembali kepadaNya

Assalamualaikum.

Nia dah kembali kepadaNya 22 Ramadhan yang lepas. Macam baru saja dia lahir semalam, tapi rupanya dia yang tinggalkan kami dulu.

Saya dah ceritakan lanjut di blog lagi satu. Boleh klik sini.

Hari ni birthday saya, itu pun saya tak tahu sampailah kakak saya wish. Baru terdetik, ohhh ok.

Nia memang kanak2 yang sangat cerdik. Sejak dia lahir lagi saya memang rapat dengan dia. Saya mandikan dia, berak kencing dia pun saya basuh,ikhlas. Sampaikan semua orang cakap dah macam anak saya pulak saya buat. Bila pergi mana mana mesti saya nak bawak dia sejak baby lagi. Mak pun cakap, tinggal je lah, kann iBU dia ada kat rumah.

Betapa rapatnya saya dengan dia,betapa sayangnya saya dengan dia, Tuhan saja yang tahu.

Sampai hati Nia tinggalkan Ummi.Tak ada siapa dah nak panggil Ummi, ketuk pintu Ummi pagi pagi, ajak Ummi pergi sarapan, tak ada siapa lagi nak naik bila Ummi tanya nak piggy back tak, tak ada siapa yang nak kacau Ummi, tiada siapa yang Ummi nak kacau, tiada siapa yang cakap "Mesti sayang Ummi" lagi kat Ummi, tiada siapa yang nak Ummi dodoikan, tiada siapa yang nak tidur dengan Ummi, tiada siapa yang nak suruh Ummi buat kuih kegemarannya, tak ada dah semua tu.

Nia.....Ummi rindu sangat kat Nia syg..Nia memang dah jadi anak Ummi sendiri cuma Ummi tak lahirkan &  bagi susu je kat Nia.Sayangnya Ummi kat Nia tiada tolok tiada bandingnya. Adiklah sorang permata dalam hati Ummi. Nia mesti dah berbahagia di syurga. Tempat Ummi tak tahu lagi syg.. Ummi nak jumpa Nia..Nia ingat Ummi ye, kalau Nia nampak Ummi yang entah bagaimana nasibnya, Nia panggillah Ummi. Ummi nak bersama-sama mu dunia akhirat...Ummi syg nia sgt2...

4 comments:

Anonymous,  October 29, 2011 at 11:11 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
-Incek Fik- February 25, 2012 at 11:08 AM  

kenapa pipi fik tetiba mengalir basah tatkala membaca entry ni?



sekalung Al-Fatihah buat Allahyarhamah adek Nia :)

CNcity's Enterprise October 16, 2012 at 1:46 PM  

sangat tersentuh, dialah bidadari di syurga.. insyaallah.. sabar ye ummi Nia..

About Me

My photo
22 years old.Final year Polymer Engineering USM.Single yet always available :P. Get to know who I am before u spill your thought about me.

Followers


ShoutMix chat widget

Pesanan untuk kekasih :P

~jangan datang blog aku kalau tak suka~
1.VERY IMPORTANT: Any pictures or quotes or sentences in this +ceritera kita+ BLOG is subjected to copyright. Please inform if you want to share with others. It will not cause a big deal. Tade hal punya, tapi mintak izin dulu.
2. Dont ever spill out your thought about me
3. I wont respect someone like anonymous,u pay for what u said and wrote,remember?
tQ :)

My Blog List

click2~;)

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP